Οικοσύστημα και caretta caretta

Οικοσύστημα μπορεί να είναι ένα δάσος, ένα ποτάμι, μία έρημος, μία λίμνη ή ακόμα και το δωμάτιο που μένετε. Μπορεί να είναι πολύ μικρό, όσο η φωλιά ενός πουλιού ή τόσο μεγάλο όσο ο πλανήτης μας!
Οι σχέσεις των ζωντανών οργανισμών στη φύση έχουν διάφορες μορφές, άλλοτε συνεργασίας και άλλοτε ανταγωνισμού για την τροφή, το νερό και το χώρο. Οι πιο σημαντικές σχέσεις είναι οι τροφικές που καθορίζονται από το ποιος οργανισμός τρώει ποιον.

ecosystem.jpg ekosistem2.jpgβυθος.jpg IMG_NEW(3).jpg

Μελετώντας λοιπόν αυτό, δηλαδή το ποιος τρώει ποιον(ή όπως λέει ο λαός μας, το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό), μπορούμε να τοποθετήσουμε τους οργανισμούς σε μια σειρά, έτσι ώστε ο ένας να αποτελεί τροφή για τον άλλο. Η αλυσίδα αυτή λέγεται τροφική αλυσίδα.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τροφικής αλυσίδας είναι το εξής: η χελώνα καρέττα καρέττα τρώει καβούρια, κοχύλια, αχινούς και μέδουσες. Από την άλλη πλευρά, η ίδια η χελώνα αποτελεί τροφή για τα θαλασσοπούλια. Με τον ίδιο τρόπο και τα θαλασσοπούλια τρώγονται από άλλα ζώα, τα οποία με τη σειρά τους αποτελούν τροφή για κάποια άλλα. Έτσι συνεχίζεται η τροφική αλυσίδα, αρκεί να μη σπάσει κάποιος κρίκος της και διαταραχθεί η ισορροπία.
trof1.JPG
trof2.JPG
Αν εξαφανιστεί ένα είδος από την τροφική αλυσίδα, τότε αυτή διαταράσσεται και υπάρχει κίνδυνος να εξαφανιστούν κι άλλα είδη. Συγκεκριμένα, αν εξαφανιστεί η καρέττα καρέττα, τότε πιθανότατα θα εξαφανιστούν και τα θαλασσοπούλια, αφού δεν θα έχουν τροφή. Άλλη μία συνέπεια είναι ότι θ' αυξηθούν τα καβούρια, οι αχινοί και οι μέδουσες, αφού δε θα καταναλώνονται από τις χελώνες. Όλο αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη περαιτέρω προβλημάτων στο οικοσύστημα και στη ζωή πάνω σ' αυτό. Άρα, θα πρέπει όλοι μας να φροντίσουμε με διάφορους τρόπους, όπως ο εθελοντισμός που αναφέρεται παραπάνω, ώστε να μην εξαφανιστεί κανένα είδος και να μη διαταραχθεί η τροφική αλυσίδα και η ισορροπία της φύσης.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License