Οι χελώνες caretta caretta

Πριν βοηθήσουμε την οικογένεια της Βέτας, ας ενημερωθούμε γι' αυτήν.

H χελώνα Caretta Caretta(ή θαλάσσια χελώνα) είναι ένα από τα τρία είδη χελώνας που ζουν ακόμη στη Μεσόγειο. Είναι μετρίου μεγέθους χελώνα, το μέγεθος από το καβούκι της φτάνει τα 120 εκατοστά και το βάρος της τα 100 κιλά. Το στόμα της μοιάζει με ράμφος παπαγάλου και είναι έτσι κατασκευασμένο για να μπορεί να σπάσει τα σκληρά όστρακα και αρθρόποδα με τα οποία τρέφεται. Ζει περίπου 80 χρόνια και τρέφεται κυρίως με θαλάσσια φυτά και ασπόνδυλα –έχει μάλιστα ιδιαίτερη προτίμησή στις τσούχτρες.

Αυτές οι θαλάσσιες χελώνες μπορούν να φτάσουν σε σημαντικές διαστάσεις(η μεγαλύτερη ζυγίζει 140 κιλά και έχει μήκος περίπου 120 εκατοστά, ενώ η μικρότερη 80 εκατοστά), αλλά η κίνησή τους παραμένει πολύ γρήγορη. Χάρη στα μεγάλα μπροστινά πτερύγια και στα πίσω που είναι άκαμπτα, μπορούν να φτάσουν τα τριάντα χιλιόμετρα την ώρα και έτσι να προστατεύονται από τυχόν κινδύνους. Ζει στη θάλασσα, αλλά έχει πνεύμονες, με αποτέλεσμα να βγαίνει συχνά στην επιφάνειά της για να αναπνεύσει και στις αμμώδεις παραλίες όπου γεννήθηκε η ίδια, για να γεννήσει. Εκεί ολοκληρώνεται ο βιολογικός της κύκλος, με την ωοτοκία, την εκκόλαψη, και την είσοδο των νεοσσών στη θάλασσα.

Οι θαλάσσιες χελώνες caretta caretta είναι ερπετά και η θερμοκρασία του σώματός τους εξαρτάται από το περιβάλλον. Οι θαλάσσιες χελώνες ξεκινούν τη ζωή τους ως έμβρυα σε αυγά που εναποθέτουν οι θηλυκές χελώνες σε αμμώδεις παραλίες. Η θερμοκρασία, καθορίζει το φύλο των νεοσσών στην κάθε φωλιά. Σε ηλικία 25 με 30 χρόνων είναι έτοιμες για αναπαραγωγή. Ζευγαρώνουν κατά την αρχή της άνοιξης, ενώ αρχίζουν να γεννούν τα αυγά τους από τα τέλη Μαΐου μέχρι και τα τέλη Αυγούστου(το 2008, η πρώτη φωλιά στις 29 Μαϊου και η τελευταία στις 25 Αυγούστου). Ένα χαρακτηριστικό τους γνώρισμα είναι η "φιλοπατρία". Δηλαδή οι χελώνες επιστρέφουν στις παραλίες που γεννήθηκαν, για να αφήσουν τα αυγά τους.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License